система онлайн бронювання

Традиції шведського столу

Лояльність до гостя починається зі шведського столу – запевняють за кордоном. Тим не менше, перші запозичення так званої шведської лінії у пост-радянських країнах викликали подив і чимало анекдотів. Завітав гість до їдальні модного готелю і бачить стіл, наповнений всілякою їжею, а стільців немає. Той бере стілець, ставить до загального столу і починає їсти. «Що ви робите?», - запитує адміністратор, - «Це ж шведський стіл». «От шведи прийдуть, тоді встану», - відповідає гість.

У згадках російського подорожуючого до Швеції, датованих 1880-им роком, йдеться про багатий стіл, до якого усі підходять і їдять що їм заманеться. Покоївки ледве встигають відкорковувати пляшки, і ніхто нічого не рахує. Поруч лежить книга, до якої кожен гість сам занотовує кількість спожитого – але все на совісті гостя. Шведи радше готові втратити на чомусь, аніж контролювати кількість з’їденого гостем.

Сучасні моделі шведських ліній значно спрощені, але загальна ідея незмінна. Адекватне ставлення до надлишку їжі одних гостей дисциплінує тих, які могли би зловживати цим.

Шведська лінія, до речі, є ознакою не тільки готельного бізнесу. У закладах Європи пропонуються обіди та вечері за схожим зразком, проте в Україні більш популярною є банкетна традиція. Фуршетні та шведські столи за бажанням гостей супроводжують публічні заходи, наукові конференції тощо, але зазвичай повну вартість усіх страв, поданих на шведський стіл, оплачує організатор.

Економісти зазначають, що, запроваджуючи шведські сніданки або повне харчування за шведською лінією, власники готельних мереж не несуть збитків. Це пов’язане із тим, що надмірний апетит окремих гостей врівноважується фізіологічно помірним апетитом інших. Крім того, у разі тривалого проживання, уже в перші дні гості орієнтуються, які страви їм більше до смаку, і не пробують усе підряд.

Традиції шведського столу

© 2018 Централь